2012. november 20., kedd

Doboz horgolótűknek

Készítettem a horgolótűknek egy finom, puha fészket.
Azt mondjuk tényleg nem szeretem, amikor a dobozt felemelve, elkezdenek zörögni és csörögni, de tudom, nem létszükséglet ez. :-)
Doboz a tűknek

Hozzávalók:
  • 1 db kiürült, tisztára mosott és megszárított fém konzervdoboz.
  • középvastag maradék fonal
  • 4-es horgolótű.
Elkészítése (2 db):

4 láncszemből kapcsolt gyűrűbe 12 egyráhajtásos pálcát horgolunk.
A következő sorban minden pálcára 2 pálca kerül, a harmadik sorban 1 pálca fölött szaporítunk, a másik fölött nem.
Nekem ez a 3 sor le is fedte a dobozom alját. Ha még kell egy sor, akkor minden 3. pálca felett kell szaporítani.

A továbbiakban nem szaporítunk, és addig horgoljuk a kis zsákocskát, ameddig a doboz tetejéig ér.
Nekem a külső oldalt 1 sorral magasabbra kellett készíteni.

A külső oldalhoz az első nem szaporítós sorban fonalat csatlakoztattam, és készítettem még egy szaporítós sort az oldalrész első és második sora közti vízszintes részbe öltve. Szaporítás itt is 1 igen -1 nem volt, de aztán a sor felénél már nem mertem ezt követni, akkor 1 igen - 2 nem volt a szaporítás ritmusa.
Csak egy sorban szaporítottam, utána egyenesen horgoltam felfelé. Addig, hogy majdnem olyan magas legyen ez a szoknya, mint a dobozkülső.
Amikor a kellő magasság megvolt, a szálat elvágtam, eldolgoztam.

Zsebek az oldalán

Fonalat fűztem merkelőtűbe, és elkezdtem kialakítani a zsebeket. Lentről felfelé öltögettem, már elfelejtettem az öltés nevét. Úgy, hogy fent egymás után vannak az öltések, de lent vezetem a szálat a következő öltés hosszáig, és fent visszafelé öltök, tehát lent egymáson vannak az öltések.
Mindegy, a lényeg, függőlegesen varrogattam a zsebeket egymás után. Fent a szálat a fonákján eldolgoztam. Tetszés szerinti méretű zsebeket lehet kialakítani, egyre kell vigyázni, hogy a bőséget egyenletesen oszlassuk el körben.

Amikor készen volt a varrás is, a dobozbelsőt belesimítottan a dobozba, vigyázva arra, hogy a horgolás színe látszódjon, tehát a fonákja a doboz felé néz!


Belül is horgolt!

A külső részt is ráhúztam a dobozra, és a két felső szélt együtt körbehorgoltam rövidpálcákkal.
Ez könnyű, minden szembe 1-1 rövidpálca, és ugye a két rész ugyanannyi szemből áll, tehát csak arra kell figyelni, nehogy egyik oldalon kihagyjak egy pálcát, vagy kettőt horgoljak egy helyre.
A sor végére érve már tudtam, kap egy díszt is, vagyis elindultam visszafelé, és ráköltéssel is körbehorgoltam a felső szélt. A végén a szálat elvágtam, eldolgoztam.

Készen lett a doboz!

Tessék utánozni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése