2010. február 2., kedd

Gyöngy nyakláncok



Ma este készítettem két láncot.
A lánc nem is jó szó, mert gyöngy és damil az anyaga, csak a kapocs fém.

A recept
Hozzávalók:
  • gyöngy
  • damil
  • kapocs
  • csomófogó
  • horgolótű
  • olló
  • laposfogó


Elkészítése nagyon egyszerű. A damilra felfűzzük a gyöngyöt, két háromszor olyan hosszan, mint amilyen hosszú nyakláncot szeretnénk a végén.

Utána a horgolás következik. Az elején készítünk néhány láncszemet, majd minden láncszemnél két gyöngyöt leengedünk. Ha nem lenne elég sűrű a horgolt rész, akkor három szemet engedjünk le. Arra kell vigyázni, hogy a láncszemek jó szorosak legyenek.

Ha elértük a kívánt hosszúságot, illetve ha elfogyott a gyöngy, akkor ismét néhány láncszem csak damillal, végül elvágjuk a damilt.

Ha rövid lenne a lánc, amikor elfogy a felfűzött gyöngy, akkor vágjuk el a damilt, persze hagyjunk rá bőven a hosszra, és fűzzünk fel még gyöngyöt, és így fejezzük be a munkát.

A kapocs nálam delfinkapocs, a másik oldalon duplakarikával. A kapocshoz előbb a csomófogót fűztem fel, egy csomót készítettem, amit a csomófogóba rejtettem, és meg is erősítettem egy csepp körömlakkal. Utána a csomófogót összenyomtam, majd a kapocshoz rögzítettem.

Már készen is volt az egyedi, kicsit rugalmas, gyűrött hatású gyöngy.

A másik nyaklánc

A másik nyaklánc kicsit bonyolultabb. Ott fehér és kék gyöngyök vannak. A fehér nagyobb fajta kásagyöngy, olyan 3 mm lehet. A kékek splittergyöngyök. 14 cm hosszan felfűztem a fehéret, majd egy fehér, egy kék következett, majdnem a teljes zacskó splittert elhasználtam, kb. 90 db-ot. Utána ismét 14 cm hosszan fehér gyöngy következett.
Az elkészítése ugyanúgy történt, mint az egyszínű nyakláncé.



1 megjegyzés: