2010. február 3., szerda

Horgolt nyaklánc dróttal


Szeretek horgolni.


Érdekes ékszereket lehet készíteni horgolás segítségével is. Vékony ezüst színű dróttal dolgoztam, indiai gyöngyökkel kombináltam. Ezek nagyobb, nehéz gyöngyök.


Fém horgolótűvel kell dolgozni, és számítani kell arra, hogy a fémdrót nem túl kellemes tapintású munka közben.


A drótra felfűztem 15 db gyöngyöt. Ezután elkezdtem horgolni. Az első hurok egy csomónak indult, abba öltöttem az első láncszemet. Horgoltam kb 6-7 cm-t, majd egy gyöngyöt leengedve készült a következő láncszem. Utána ismét egy láncszem. Tehát egy gyöngyös láncszem, utána egy gyöngy nélkül, és ezt ismétlem, amig elfogy a 15 db gyöngy. A másik oldalon ugyanakkora láncszemsor, mint az elején. Ha kész, hagyok rajta kb 10 cm-t, és elvágom.


Ilyen láncszemsorból még kettőt készítettem. Amikor készen volt a három sorom, összeillesztettem a három gyöngyös láncszemsort, és elkezdtem összefonni. Az elejétől egészen a végéig. Szépen eligazgattam a gyöngyöket közben. Amikor készen volt, a fonás végén összetekertem a drótot. T-kapocs került a végére. a vége előtt még egy gyöngyöt felfűztem a nyaklánc végére, utána helyeztem el a kapcsot. A kapocs karikáján átfűztem a drótot, visszahajtottam, és olyan 1,5 cm hosszan körbetekertem a kapocs rögzítése miatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése