2010. június 30., szerda

A fényképezés buktatói

Apró tárgyakról nem is olyan könnyű jó képeket készíteni. Nagylátószöggel valami kis piszok a messzeségben, ráközelítve meg a fénnyel gyűlik meg az ember baja. Ilyenkor látni, mennyire más a szemünk, (vagy az agyunk?) mint az objektív.
Tegnap szép napsütés volt, már délután 5 óra körüli idő, gondoltam, végre elkészítem a fényképeket, amelyek hiányoznak az e-book-ból. Szorgalmasan kattogtattam, úgy láttam, minden tök jó, a képek élesek, a fény viszont nem, a tárgyak jól látszanak, minden oké.
Aztán megnéztem a képeket a számítógépen. A fehéregyensúgy nem állt a helyzet magaslatán. Egyszerűbb lesz ismét mindent lefényképezni. A terasz fölött zöld műanyag tető van, az objektív a háttérnek használt nyersszínű anyagot zöldes árnyalatban tálalta:-)
Keresem a megfelelő helyet, és időpontot, amikor lehetőleg vaku nélkül, színhelyes képeket tudok készíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése