2011. március 13., vasárnap

Tavasz - felújítás - ötletek

Úgy néz ki, most már tényleg tavasz lesz. Most nem akarom ragozni aggodalmam, hogy vajon mennyire és meddig. A lényeg, fűt a tettvágy, hogy a kert szép legyen, a lakás is, és csináljak valamit, ami picit megújítja a használati tárgyaimat.
Ezért kutakodok mostanában az interneten, és találok ötleteket. Ezek sokszor megvalósíthatatlanok, de szerencsére vannak megvalósíthatók is.

Tapasztalatom az, hogy némely munkát, amit régebben iparossal végeztettek el az emberek, ma olyan egyszerűnek állítanak be, amit bárki meg tud csinálni.

Van néhány konkrét dolog, amiről olvastam. Elhiszem, hogy mások annyira ügyesek, hogy 1-2 óra alatt lerakják a laminált padlót, láttam is, hogy így történt, de én ebbe nem mertem belevágni. Jelzem, én elolvastam a technológiát, a szükséges anyagokat, műveleteket, milyen eszközök kellenek, és mire kell vigyáznom, majd ekkor döntöttem úgy, én ezt nem tudom megoldani.

A festést már évek óta halogatom, legalább időközben egész jól kiképeztem magam. Kiderült számomra, nálunk az nem alkalmazható, amit a legtöbb helyen reklámban mutogatnak. Vagyis az, amikor egy szép napos délután valaki, persze leginkább egy nő, úgy érzi, ma kifesti a lakást. És megteszi. Tudom, ez túl idealista kép, és azért ez általában nem egy nap, de sokan maguk festenek.

Én csak azt kérem, tegye fel a kezét az, aki 3 méter belmagasság feletti, előzőleg enyves festéssel festett lakását kifestette. Minden tiszteletem az övé.

Kiderült, ebben az esetben a festés nem annyi, hogy veszek egy vödör festéket, meg egy hengert, és leteszem a fóliát, majd mosolyogva lekenem egyszer a falat.
Úgy kezdődik, a régi festéket maradéktalanul el kell távolítani, amire a legbarátibb módszer az, ha cirokseprűvel lesöpörjük. Nem tudom, sikerül-e majd, vagy amit az levisz, az már maradéktalannak számít-e. Mindenesetre én itt hagytam abba a saját kezűleg fessem ki a lakást projektet.

Néztem parafaburkolást, csempézzünk a régi csempére leírást, hidegburkolat egyszerűen, és sorolhatnám miket.
Összegzem.

Az a véleményem, hogy a fotók mindent elbírnak. Én is állhatnék a fal előtt egy pemzlivel a kezemben, mosollyal az arcomon, jelezvén, ezt itt most én művelem.

Miután ezt tisztáztam magamban, végiggondoltam, mit tudok vállalni.
A textilekkel kapcsolatos változtatásokat, apróbb kis dolgok elkészítését, átrendezést.

Ezért mostanában sok olyan bejegyzés lesz, ami ezirányú kutatótevékenységem eredményeként jön létre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése