2011. július 3., vasárnap

Török horgolás

Hetek óta terveztem. Egyszer már kipróbáltam, de azóta sikeresen el is felejtettem.
Ma végre az elhatározásból tett lett. Elkészült az első török horgolásos karkötőm. Legalábbis a horgolt része.

Azért vannak nehézségek az elkészítéssel.
Horgolócérnára fűztem. Az első túl vékony volt. Utána át akartam fűzni, de nagyon nehezen tudtam átszuszakolni a gyöngyöket a másik szálra, így a fűzést leengedtem, és a másik horgolófonalra felfűztem.

Elkezdtem a horgolást, de olyan 10 egység után kiderült, mégis van benne egy hiba. Nem baj, megyünk tovább.
Aztán eszembe jutott, kell néhány fotó.

Gyöngyök a török horgoláshoz felfűzve
Elkészültek a képek, majd folytattam a munkát. Egyszer csak leesett a szem, és nem találtam meg. Bomlani kezdett. Küzdöttem, de nem sikerült meglelni a hurkot.
Lebontottam az egészet, újrakezdtem.

Török horgolás - munka közben
A második horgolás sokkal szebb, a hibás részt leszedtem, de így is elég lett egy karkötőre.
Karkötő volt tervezve is, nem nyaklánc:-)

Az első horgolótűről mindig lepattant a fonal. Ezért elővettem egy ugyanolyan méretű másikat. Az jó volt.

Tanulság, a kemény horgolócérna nem jó, mert leugrik az ember kezéről. Hímzőfonal a jó. Perlé természetesen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése