2011. szeptember 25., vasárnap

Hobbi, utazás, gyöngyök

A kötőkörös bejegyzésben szó volt hajóutakról, és kézimunka tanulásról. Nem hajóutas, de saját utazási ötletem nekem is van.

Gyermekkorom óta odavagyok a jabloneci bizsuért. Azok a gyönyörű szép gyöngyök, finom megmunkálással, csodás kapcsokkal, imádtam mindig. (Azt azért tudni kell, hogy gyermekkoromban nem volt minden üzlet tele vacak vagy nem vacak kínai mindenfélével.)

Ezeket a cseh bizsukat se vagdosták az emberhez lépten-nyomon. Egy csehszlovákiai kirándulás már azért is élmény volt, mert lehetett venni valami szuper dolgot, ami kivételesen nem is volt tiltott, mint a tornacipő és a mackónadrág. Emlékszem, amikor a Vencel téren betértem egy ékszerboltba, és alig tudtam választani a szebbnél-szebb brossok közül.

Cseh bross
Ez a szép bross volt az egyik, amit vettem, a másikban nem vagyok biztos, hogy onnan van. A fényképen látszik, hogy kicsit koros, de hát elmúlt már 25 éves is!

Ma is odavagyok a cseh gyöngyökért, és a cseh gránát ékszerekért is. A cseh gránát piros, nem olyan sötét, barnás színű, mint amit az ásványosoknál látni.
Az álomutazás egy Prága-Jablonec túra lenne, gyárlátogatással, kiállítással vagy múzeummal ugyanott, és persze shoppingolás a helyi mintaboltban, vagy más gyöngyös boltokban. http://preciosa-ornela.com/
A Facebookon is van oldaluk: https://www.facebook.com/PreciosaOrnela

Természetesen Prágában megtekintenénk minden fontos nevezetességet, Óváros, Józsefváros, Szent Vitus székesegyház, Károly-híd, Hradzsin, Vencel tér, Orjol, Nemzeti Színház, Tévétorony (ami nem hegyen van), meg amit csak lehet.
Egy kis reklám Prágának: http://www.prague-vacation.com/hu/tour-info-latnivalok-pragaban/

Jablonec kb. 120 km-re van Prágától, szóval egy kirándulás oda megoldható.
Gyöngyimádók engem nemigen olvasnak, majd ott kell elhinteni az ötletet.:-) Azon se csodálkoznék persze, ha néhány hónap múlva olvasnám valakinél, mint forradalmi javaslat.

Igazából megvalósítható az ötletem, nem is anyagi csőd, nem Karlovy Vary-ba lenne a kirándulás, hanem Jablonec kornyékére.
Érdeklődőket már most gyűjtök!:-)

Várom lelkes utazási irodák jelentkezését is! (Jó, ez vicc volt, de komolyan gondolom!) Facebookon is lehet írni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése