2012. április 11., szerda

Leírás mindenek felett

A leírás. Igen, fontos dolog. Az ember nem tudhat mindent. Úgy is tanulunk, ha leírásokat tanulmányozunk, illetve leírásokat követve készítünk el dolgokat.

Gondolhatok itt kötés-horgolásra, makraméra, gyöngyfűzésre, különböző DIY (csináld magad) leírásokra.

Sokszor valóban kell, hogy leírásunk legyen, mert különben el sem tudnánk készíteni egy jópofa valamit, ami megtetszett.

Ha viszont űzök egy hobbit, akkor egy idő után már kell, hogy tudjak dolgokat, felismerjek technikákat, mintákat. Tudnom kell néhány alapvető fogást, nem szaladhatok folyton leírást keresni.

Legalábbis én így vagyok vele. Eleinte el kell olvasni, mit hogyan és miért, de már harmadszorra csak belepillantok a bizonyosság miatt, később pedig fejből is megy a munka.

Azt megértem, ha valaki nagyon sokféle dologgal foglalkozik szabadidejében, ezért egyik fajta technikában sem mélyül el, és szüksége van leírásra.

Azt nem értem, hogy ha valaki elkezd foglalkozni valamilyen kézműves technikával, és sorozatban gyártja a hasonló tárgyakat, miért ijed meg, ha olyasmit talál, amiről nincsen pontos leírása?

Az lenne a cél, legalábbis szerintem, hogy egyre többet tudjak egy bizonyos technikáról, megismerkedjek az alapokkal, és megértsem, mit miért kell csinálni. Ha tudom, hogyan és miért, akkor nem szabad, hogy zavarba jöjjek, amikor egy fotón meglátok valamit, amit még nem készítettem el, de nagyon hasonlót már többet is. Ilyenkor a drága időt ne arra kelljen fordítani, hogy rémülten vadászok leírás után. Sokkal jobb, ha megnézem a fényképet, megpróbálom "leolvasni" róla, amit csak lehet.

Nincs igazam? Várom a megjegyzéseket, gondolatokat a témában!

1 megjegyzés:

  1. Elég sok mindent kötöttem már fotóról, mert pl. nem tudok paypal-lal fizetni, mert nincs, mást pedig nem akarok terhelni:o) Egész jó kis kihívásnak éreztem, és rettentően boldog voltam, amikor sikerült. Különösen, ha egy-két jelentős ravelrys tervező művét sikerült lekottáznom.

    VálaszTörlés