2011. november 12., szombat

Élet a blogon túl - honlapkészítés

A blogolás jó dolog, én is szeretem.
Azért látom a bloggeres blog hátrányait is.
Akármennyire is az én dolgaim kerülnek fel ide a blogra, mégsem az én honlapom ez. Annyiféle szolgáltatás van már, és minden össze van kötve mindennel, hogy az ember már nem is igazán tudja, mit, honnan és hogyan lehet elérni.

Egy kérdés a blogot író olvasókhoz: utoljára mikor lett lementve a teljes blog tartalma?
Mi lenne akkor, ha hirtelen eltűnnének a bejegyzések? Gyorsan vissza lehetne állítani? A képekkel mi a helyzet?

Én igyekszem a képeket külön tárolni, netre mennek, vagy blogban vannak könyvtárakban, és már szükségem is volt erre, mert néhány hónapja innen eltűnt az összes képem. Csak a blogból. A Picasaweben ott voltak, de valahogy megszűnt a kapcsolat a két alkalmazás között. Nagy élmény volt 60 képet visszaszuszakolni.

A bejegyzéseket én is ide írom, közvetlenül, ami jó is, meg rossz is. Jó, mert itt gyorsan megírom, közzéteszem és kész. Rossz, mert nem igazán látom egyben, miről írtam már, illetve előfordult már olyan is, hogy azt hittem, írtam valamiről, de kiderült, hogy nem. Például azért nem, mert éppen volt valamilyen probléma a bloggeren, ami miatt nem mentette az írást. Legalábbis IE alatt nem.

Az Operát sem szereti a Blogger, kerek perec kiírja, nem támogatott böngésző. Pech.

A Chrome a kedvence, nekem annyira nem, és inkább az a gond, hogy pl.  Facebookon én IE alatt vagyok bejelentkezve, így macerás megosztani más böngészővel...

Miért írom le ezeket? Remélem azért van, akit érdekel, és érint.:-)

Tehát kiderül, hogy szükség van egy honlapra, egy olyan honlapra, amin én vagyok az úr.
Igaz, macerásabb, pénzbe is kerül, és az is igaz, ott is lehetnek technikai hibák, bár olyankor legalább reklamálhatok:-)

Végre elérkeztünk a lényeghez!
Kézműveskedek én is, ez látszik. Az nem látszik, hogy több, mint 17 éve igencsak közel állok az informatikához. Nem úgy, hogy a munkahelyemen be vagyok tanítva 3 speciális program kezelésére, másként.
Hátam mögött van 14 év informatika tanítás, szakképzésben, olyan helyeken, ahol informatikai szakmákat oktatnak, illetve oktattak. (A múlt idő más kérdés, az utóbbi években nagyon átalakult a képzési rendszer.)

Multimédia, honlapkészítés, prezentációkészítés, ez az ami itt érdekes lehet.
Készül a honlapom is, ahol különféle szolgáltatásokat ajánlok honlappal rendelkezőknek, vagy olyanoknak, akik most szeretnének saját honlapot. A honlap olvasmányos része itt található.

Pár hónapja hirtelen ráébredtem arra, hogy az évek óta vágyott dolog, mármint egy grafikussal együtt dolgozni, sokkal közelebb van hozzám, mint eddig gondoltam.
Egy általános iskolai volt osztálytársam grafikus. Gyermekkorában is elkápráztatott minket rajzaival. Olvastam is az Iwiw-en már pár éve, hogy grafikus, de ez nekem csak most, ősszel esett le. Jobb későn, mint soha.

A lényeg az, hogy már semmi akadálya annak, hogy névjegy-, logo-, szórólaptervezés ügyben is tudjak segíteni. Névjegyet, szórólapot eddig is készítettem, de egészen más, ha olyan valaki készíti a grafikát, aki tud is rajzolni...

Az informatikai rész egy dolog a honlapkészítéssel kapcsolatban. A másik rész az, hogy keresőbarát legyen, a keresőoptimalizálást is észre lehessen venni rajta, és persze az, hogy marketingötletek is legyenek, az egész koncepciót egyben tudjuk kezelni.

Az utóbbi években foglalkozok keresőmarketinggel, és hasonló dolgokkal is. Szerencsére marketinget - ami igaz, hogy nem az internetes változat volt, - többször tanultam is, és tanítottam is.

Összefoglalva:
  • Honlapkészítést vállalok kézművesek számára.
  • A grafikusi háttérnek köszönhetően logo, egyéni háttérképek, akár Twitterre is, különféle díszítő képek, fejlécek, stb. készítése is a szolgáltatásokhoz tartozik.
  • Ezen kívül tanácsadás, marketingkérdésekben, abban, mit kéne, hogyan kéne, hol és miért, annak érdekében, hogy a honlap ne csak az elkészült munkák kirakata legyen, mindenféle cél nélkül.
  • Olyanok számára készítek honlapot, akik üzletileg foglalkoznak, vagy foglalkoznának a kézműveskedéssel.
  • Ha szükség van rá, vállalkozási tanácsokkal is ellátjuk ügyfeleinket.
Kézművesek számára egy ajánlatot is lehet találni a honlapon: http://web-lap-keszites.net/honlapkeszites-kezmuveseknek/. Itt részletesebben le van írva, mit is jelent ez az ajánlat.

Ha még mindig kevés az információ, akkor a studio at web-lap-keszites pont net címre küldött levélben, vagy a honlapon található űrlapon keresztül lehet kérdéseket feltenni, érdeklődni, véleményt mondani.

És, hogy ne feledjem el, a Facebookon is megjelent az oldalunk.
Egyelőre még ilyen macerás címen: https://www.facebook.com/pages/Mircast%C3%BAdi%C3%B3/252062228158610

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése