2012. január 12., csütörtök

Körmöcske és tűk

Ma beszereztem egy körmöcskét. Már nagyon vágytam rá, de 1000-2000 forintot túlzásnak tartok érte.
Van egy hasonlóm már régen, az fából van esztergálva, ezért a fonal akad rajta. Most van egy szép kék műanyag, amin fémből készült körmök vannak.

Körmöcske


Ki is próbáltam azonnal, sajnos 15 cm munka után már nagyon fájnak az ujjvégeim. Lehet, rosszul csinálom?
Most felfüggesztettem a zsinórgyártást, mert gépelnem is kell minden nap, és sajgó körmökkel nehéz.
Jó, jó nem sajnáltatom magam.

Körmöcske az elkészült zsinórral

A lényeg, hogy ma erősen feljavítottam a tűkészletemet, mert vettem egy 3 darabos horgolótű készletet és egy két darabos körkötőtű készletet is.

Horgolótűk


Sajnos, csak vékony horgolótűk voltak, de aztán eszembe jutott, hogy a hármas tűim egyformák, már ami azt a tulajdonságot illeti, hogy nagyon hegyes a horog, mindig beleakad a fonal.
A hetes és nyolcas körkötőtűnek sem bírtam ellenállni.

Körkötőtűk


Különben vannak hosszú tűk, harisnyakötőtűk és segédtűk is több méretben.
Most igenis reklám következik, az Aldiban vannak ezek a csodák 600 Ft-ért készletenként. Ingyen van szinte. Nem a legfinomabb minőség, kínai gyártmányok, de használhatónak bizonyultak. Az akció ma kezdődött, az van az újságjukban, hogy a szezonális termékekből annyi van amennyi, és addig, amíg el nem fogy.
Én szóltam!:-)

Egy kis update:
megnéztem a neten, milyen neveken illetik még ezt az eszközt, és ehhez a képeket hívtam segítségül. Ekkor találtam videókat és leírásokat, hogyan kell használni a körmöcskét. Ott az a bizonyos fából esztergált verziót mutatta be az illető, és elmondanám, az én modern vonalú, kék körmöcském egészen más technológiát mutat be a használati utasításban.
Ki fogom próbálni a régi módszert is, hátha az könnyebb. Ezzel az új módszerrel szerintem szorosabb a munka, és ezért kell a kezünk helyett egy vékony, és rövid kötőtűszerűvel dolgozni. A tűt mondhatnám vastag tompa hegyű hímzőtűnek is, de ez egyáltalán nem szúr, és a végén van egy műanyag golyó, hogy nem szúrja ki az ember tenyerét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése